همانطور که در مطالب پیش گفتم این نوشته ها برای کسانی که خواهان زندگی جدید و تولد فرزندشان در مکزیک هستند سود مند است و در خصوص گرفتن ویزا و مدارک من هیچ کمکی نمی توانم انجام دهم چرا که هر شخص مصابه اختصاصی با کنسول سفارت دارد که البته مترجم هست در کنار شما و میتوانید به فارسی هم صحبت کنید که التبه من خودم مصاحبه را به زبان اسپانیایی انجام دادم که شاید کمی تاثیر داشته است . فقط در زمان مصاحبه آنها می خواهند از این نکته اطمینان خاطر پیدا کنند که شما فامیلی در آمریکا ندارید و قصدتان از ویزای مکزیک رفتن به آمریکا نیست .و اینها تمام نکاتی است که من خودم با آن مواجه شدم .

برای ویزا نیز مبلغ با دلار ۴۲۰۰ محاسبه میشود و هر شخص باید به حساب سفارت نزد بانک ملی واریز کند و در زمان مصاحبه احتیاجی به پول نقد نیست . دقت کنید که زمان مصاحبه ممکن است خیلی معطل شوید و حتی  چند ساعت لازم باشد که بمانید که عادی است و حتمن دقت شود که برنامه سفر کامل و دقیقی داشته باشید و تمامی بلیط ها و رزور هتل  ها انجام شده باشد . و بتوانید از حفظ برنامه سفر خود  را توضیح دهید .معمولا از زمان مصاحبه تا نتیجه ۲ هفته طول می کشد که با تلفن به شما خبر می دهند .در خصوص بلیط و هتل نیز می توانید از سایتهای معتبر کنید و رزرو تان نیز از سایت بوکینگ قبول است . البته برای بلیط مهر دفتر خدمات مسافرتی را فراموش نکنید.

در زمانی که ما برای بلیط اقدام کردیم تنها راه موجود برای مکزیک از طریق فرانکفورت بود که با پروزا لوفت هانزا از استانبول انجام میشد که ما ناچار شدیم یک روز را در فرانکفورت توقف کنیم و البته اکنون پرواز مستقیم استانبول به کن توسط ترکیش برقرار شده که قیمت آن خیلی مناسب تر است و راحت تر است . و دیگر نیازی به داشتن ویزای شنگن نمی باشد و دقت کنید که رفت و برگشت نیز مستقیم باشد تا اگر ویزای شنگن ندارید دچار مشکل نشوید .حداقل حضور هم می تواند یک ماهه باشد و برای یک ماه می توانید شهر مهم را در برنامه خود داشته باشید .

به هر صورت حرکت ما از تهران ۱۲ آگوست به مقصد ترکیه با پرواز ایران ایر شروع شد که البته با تاخیری ۱۲ ساعته همراه بود و ناچار شدیم که این مدت را در فرود گاه استانبول تا صبح به سر کنیم در واقع بلیط ما به صورت یکطرفه کنسل شد و ناچار شدیم بلیط یک روز قبل را بگیریم که این هم از مزایای پرواز ایرانی است .در نهایت ساعت ۱۲ با پرواز لوفت هانزا راهی فرانکفورت شدیم که البته در فرودگاه استانبول مراحل امنیتی صدور کارت پرواز خیلی طولانی شد و نیم ساعتی معطل شدیم و این راهم بگویم که اگر اینترنتی کارت پرواز را صادر کنید بسیار راحت خواهید بود که ما هم این کار را کرده بودیم .

درفرودگاه فرانکفورت نیز قبل از این که از هواپیما پیاده شویم ماشین پلیس مدارک تمامی مسافرین را چک می کرد تا در صورت هر گونه نقصی از ورود به خاک آلمان جلوگیریب کنند که حتی بلیط برگشت ما راهم چک کردند.و سپس در مقابل کنترل گذرنامه نیز مامورین بسیار سختگیری بودند که دوباره تمام مدارک و حتی پول مسافران را چک می کردند . که با توجه به تعداد ورود ما به حوزه شنگن مشکل خاصی پیش نیامد .

با گرفتن اتوبوس هر نفر ۵ یورو به هتل رفتی که نزدیک فرودگاه بود و بسیار تمیز و مجلل با تمامی امکانات به ازای هر شب ۷۱ یورو که ارزش داشت و البته بعداز ظهر نیز باران گرفت و فرصت دیدار  شهر را از دست دادیم .صبح نیز پس از خوردن صبحانه مفصل هتل با شاتل راهی فرودگاه شدیم تا سفر اصلی را آغاز کنیم. فرودگاه فرانکفورت با اینکه بسیار پر ترافیک و بزرگ است ولی خیلی قدیمی و کثیف بود که اصلا انتظار نداشتم این چنین کثیف و قدیمی باشد و مامورین بسیار سخت گیر وخشنی دارد که کاملا دارای روحیه آلمانی هستند . پرواز سر ساعت انجام شد و راهی سفری ۱۲ ساعته شدیم تا برای اولین بار قدم بر قاره ای جدید بگذارم. البته اینجتا

در طول پرواز ۲ وعده غذای گرم سرو می شود و چندین بار نیز نوشیدنی سرو می شود و می توانید با فیلم و بازی خود را سرگرم کنید که در نهایت هواپیما در شهر ساحلی کن به زمین نشست ای را هم یاداوری کنم که برای ورود به مکزیک باید فرمی را که در هواپیما به شما میدهند با دقت پر کنید تا در کنترل گذرنامه تان مهر شود و این به منزله سند حضور شماست و نباید گم شود چرا که هزینه ای ۳۵ دلاری دارد صدور مجدد آن .

در فرودگاه کن پس از اینکه دتی در صف ماندیم نوبتمان به یک دختر ۱۸ ساله افتاد که معلوم بود خیلی محتاط بود و نمی خواست به راحتی به ما اجازه ورود بدهد که به مدارک ما گیر داد و گفت منتظر شویم که نهایتا بعد از نیم ساعت که تمام رزرو هتل را دیدند و بقیه مدارک را ترجیح دادند با خود من صحبت کنند که از هدفم برای سفر پرسید و میزان پول همراهم که البته اینجا هم زبان اسپانیایی کمک کرد تا افسر مربوطه راضی شود که ما قصدمان سفر و توریستی است و اگر کمی شانس داشتیم و به مامور مرد برخورده بودیم شاید راحت تر بود ورودمان . به هر حال مهر ورود در پاسپورت زده شد و ما وارد مکزیک شدیم .

در فرودگاه ناچار شدیم که مقداری دلار خرد کنیم برای اتوبوس تا شهر که نرخ بسیار پایینی داشت و هر دلار را ۱۶ پزو خرد میکرد که در شهر تا ۱۹ تا هم قابل دسترس بود. با اتوبوس شاتل برای هر نفر ۸۸پزو تا مرکز شهر کن رفتیم و از ترمینال نیز با کرایه تاکسی به قیمت ۸۰ پزو به خانه ای که رزرو کرده بودیم رسیدیم که متوجه شدیم خانه خالی است و صاحبش بعد از نیم ساعت رسید و داخل خانه هم که دارای ۲ اتاق بود خیلی جالب نبود و بوی نم میداد پس از م تصمیم رفتیم منزل راتعویض کنیم کهصاحبخانه نیز کمک کرد و توانستیم برای ۴ شب به مبلغ ۱۰۴ دلار هتلی در نزدیکی همان خانه پیدا کنیم که بسیار مناسب تر بود و اتاق تمیزی داشت هتل پاشا ماما که در نزدیکی هم گاه معروف چدرای قرار داشت که قیمت هایش ارزانتر از بقیه جاها بود .البته کرایه شب اول را به مبلغ ۲۰ یورو ناچار شدیم که بپردازیم به صاحبخانه اول . لذا در هنگام رزرو هتل دقت کنید که دادای امکانات باشد و حداقل در کن برای هر شب باید ۳۰ دلار بدهید تا جای مناسبی پیدا کنید .

هوای شهر نیز بسیار گرم و شرجی بود وبرای ما خیلی سخت بود در روزهای اول تحمل چنین هوایی که به محض ورود نیز پشه های مهمان نواز هم حسابی همسر را نیش زدند و همان لحظه ناچار شدیم تا اسپری ضد پشه تهیه کنیم .که حتمن درهنگام ورود در فصل بارانی از پشه ها غافل نشوید. در مکزیک فصل بارانی از اواخر  ماه می شروع میشود و تا اواخر اکتبر ادامه دارد که در این مدت پشه هایی که در جنگل زندگی می کنند به خاطر فرار از باران به شهر هجوم می اورند التبه دولت نیز سم پاشی می کند و خطر زیکا و دیگر پشه های مسری برطرف شده است و تنها خارش  و سوزش حاصل نیش آنهاست .

کن در شبه جزیره یوکاتان واقع شده و در واقع مهمترین شهر توریستی مکزیک است که سالانه مسافران زیادی برای استراحت و تفریحات آبی و شبانه به آنجا سفر می کنند و همچنین در نزدیکی قلب تمدن مایا یعنی چیچن ایتزا واقع شده است . سواحل با  شنهای سفید از دیگر جاذبه های کن است .و از بالا که نگاه میکنی مانند جنگل وسعی است که تنها در بخش کوچک ساحلی آن ساخت وساز شده است  و دارای یک خیابان اصلی و بسیار طولانی است  به نام بلوار کوکولکان که تمام مراکز تفریحی و اکثر هتل ها نیز در این خیابان واقع شده است . مکان های تفریحی کن بیشتر تفریحات آبی و کلوب های شبانه است که گردشگران زیادی را به خود جلب می کند البته در سال گذشتهنیز موزه مایا بافتتاح شده که بخشی از تمدن و فرهنگ مایا را نمایش می دهد .

ما برای گردش در شهر تاکسی کرایه کردیم و با قیمت ۳۰۰ پزو برای یک ساعت توانستیم بخشی از شهر را ببینیم و راانده که خود نیز از اقوام مایا بود تمام مراکز تفریحی را توضیح داد . التبه اتوبوس هم هست که به علت گرمای بیش از حد قابل استفاده نبود . برای ناهار و شام هم معمولا تاکو یا مرع بریان و یا پیتزا تهیه می کردیم که قیمت یک مرغ کامل ۹۵ پزو بود .

با کمی گردش در شهر توانستیم تور برای چیچن ایتزا با قیمت نفری ۵۰ دلار  که شامل نوشیدنی  در طی روز با ناهار و دیدار از سنوت بود تهیه کنیم التبه شامل صبحانه مختصری هم بود .صبح روز بعد ذاس ساعت ۷ اتوبوس دم در هتل برای ما آمده بود و تور آغاز شد .

شدیم ,البته ,کنیم ,بلیط ,خیلی ,کن ,ناچار شدیم ,زمان مصاحبه ,مامورین بسیار ,تهیه کنیم ,تمام مراکز ,تمام مراکز تفریحی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Emerie6yskeql2 strona kooshaideal سریال ها/خبرها/ورزشی لوازم خانگی ایران دادرس ایرانیان کشاورزی‌ ها خرید لوازم خانگی از بانه آموزش آسان زبان انگلیسی مودفا4